Djeca-influenceri na YouTubu u Španjolskoj i njihovo sudjelovanje u promoviranju igračaka

Autor: Ricardo Vizcaíno-Laorga, Esther Martínez Pastor, Miguel Ángel Nicolás Ojeda, David Atauri Mezquida

Sažetak

U radu se analizira audiovizualni sadržaj na kanalima djece youtubera iz Španjolske u kojima djeca u okviru određenog narativa stupaju u interakciju s igračkama radi njihova promoviranja i podizanja prepoznatljivosti robnih marki, a da publika pritom taj sadržaj ne prepoznaje kao oglašavanje. U radu se uspoređuju podaci iz videozapisa analiziranih tijekom i oko božićnih blagdana na kanalima s najvećim brojem pratitelja. Slučaj iz Španjolske važan je jer u industriji igračaka postoje vrhunski svjetski influenceri koji su čak poznatiji od začetnika trenda, npr. kanala EvanTubeHD (SAD). Pregledano je 250 kanala i 3633 minute sadržaja koji su producirali najpraćeniji youtuberi u 2016., 2017. i 2018. godini. Rad također sadrži nazive predstavljenih robnih marki, vrstu reklamiranih proizvoda i korištene oblike oglašavanja, kao i marketinške resurse te moguće prekršaje propisa kojima se regulira oglašavanje prema sadržaju (u 97 % slučajeva). Zaključeno je da takav vid komunikacijske prakse zahtijeva iscrpno preispitivanje i analizu različitih dionika, uključujući regulativna i zakonodavna tijela. Osim toga, istaknuta je potreba za istraživanjima koja, kao i ovaj rad, doprinose opisivanju strukture takvih praksi. Nadalje, naglašena je važnost razmatranja i prepoznavanja sadržaja na temelju njihove moći uvjeravanja jer u većini analiziranog sadržaja nije bilo nikakvog vizualnog ili zvučnog signala koji je označavao da je riječ o oglašavanju, stoga su ga odrasli i djeca doživljavali kao sadržaj informativne ili zabavne prirode.

Ključne riječi: djeca, djeca influenceri, igračka, oglašavanje, propisi, YouTube, zabava, zakonodavstvo
Download: Klikni ovdje.