Predstavljena knjiga “Uvod u medije i medijsku pismenost“ Nade Zgrabljić Rotar, glavne urednice časopisa Medijska istraživanja/Media Research

9.5.2024.

Predstavljanje je upriličeno na Odsjeku za Medije, kulturu i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu sveučilišta u Osjeku, kao središnji događaj Dana medijske pismenosti AUKOS 2024.

Uz autoricu, na promociji su sudjelovali doc. dr. sc. Tamara Kunić s Odsjeka za komunikologiju Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Josip Popovac , ravnatelj Agencije za elektroničke medije i predsjednik Vijeća za elektroničke medije, te dr. sc. Ljubica Josić , izvanredna profesorica u naslovnom zvanju iz Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža. Moderatorica promocije bila je Lucija Murković , studentica prve godine diplomskog studija Odsjeka za kulturu, medije i menadžment.

Predavač i glavni koordinator Dana medijske pismenosti AUKOS-a 2024., Tomislav Levak , u uvodnoj je riječi naglasio kako su Dani osmišljeni tako da studenti budu u prvom planu kroz cijelu organizaciju i provedbu događanja jer je to savršena prilika za iskazivanje mogućnosti i znanja stečenih na studiju kojeg pohađaju.

Pozitivne reakcije studenata na knjigu

Tamara Kunić istaknula je prije svega korisnost knjige za profesore i za studente , koja može naučiti mnogo iz štiva koje je koncipirano tako da drži pozornost današnjih generacija. Iako je knjiga izdana prije nekoliko mjeseci, stigle su prve povratne informacije studenata koji su vrlo pozitivno prihvatili knjigu jer se lako i brzo čita, a temeljni pojmovi objašnjeni su vrlo razumljivo.

“Komentari studenata bili su u samom formatu knjige koja je, za njih, jedno džepno izdanje. Komentirali su kako im ova knjiga često služi kao memento na raznim kolegijima , jer ih autorica u njoj vodi kroz tradicionalne medije, kroz povijesni razvoj medija sve do novih medija i društvenih mreža te zaključuje s umjetnom inteligencijom od koje ne možemo pobijediti, a prvi put je obuhvaćena u ovakvoj knjizi koja se bavi medijima i medijskom pismenošću”, rekla je Tamara Kunić.

Josip Popovac pohvalio je realizaciju projekta Dana medijske pismenosti i istaknuo važnost održavanja takvih događanja, posebno u Osijeku koji je jedan od aktivnijih gradova Hrvatske u bavljenju temom medijske pismenosti. Naglasio je kako je glavni problem do kojeg se uvijek dolazi pitanje kako organizirati sustav unutar osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja u kojem će se medijska pismenost zapravo kontinuirano izučavati , s obzirom i na nedostatak kadra osposobljenog za predavanje medijske pismenosti.

“Sve što je važno naći ćete unutar knjige, sav medijski kontekst u kojem živimo i kojeg izučavamo. Za one koji će predavati medijsku pismenost u srednjim iu osnovnim školama, ovo će biti dragocjeni udžbenik , ali je i dragocjena literatura za medijske studije,” rekao je Popovac.

Pionirsko djelo koje olakšava život s medijima

Ljubica Josić djelo ne vidi kao samo uvod u medije, nego pionirsko djelo koje shvaća i oslikava problematiku preobrazbe medija u cjelokupnom društvenom okruženju , od optimizma prema svjetskoj mreži informacija iz devedesetih, koji je vrlo brzo nadomjestio pesimizam zbog brojnih negativnih iskustava stečenih u digitalnoj sferi.